Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Açık
5°C
İstanbul
5°C
Açık
Pazartesi Parçalı Bulutlu
7°C
Salı Parçalı Bulutlu
10°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
13°C
Perşembe Çok Bulutlu
12°C

RÜYA BÜTÜN GÖRDÜĞÜMÜZ

RÜYA BÜTÜN GÖRDÜĞÜMÜZ

1 yıl önce bugün

“RÜYA BÜTÜN GÖRDÜĞÜMÜZ”

30 OCAK – 8 ŞUBAT 2024

AÇILIŞ: 30 OCAK

ESKİİZ SANAT GALERİSİ 848 SOK. NO 39 (2.BEYLER ÇIKIŞI) KEMERALTI KONAK/İZMİR.

SERDAR YÖRÜK

YASEMİN ÖZKAN

1993 yılında başladığı Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nden, 1997 yılında birincilikle mezun olmuştur.MEB’de Resim öğretmeni olarak görev yapmıştır. 2006’da kendi resim atölyesini kurmuş, 2007’de NU seramik atölyesinde, Nurdan Bozkurt ile seramik çalışmaya başlamıştır. Çok sayıda karma ve yarışmalı sergiye katılmıştır. 2015-2019 yılları arasında 3 ressam ve 4 seramik sanatçısı olarak “SevenGen” grubunu kurup sergiler açmışlardır. Seramik ve resim çalışmalarında, soyut figüratif yaklaşım, sürrealist bir ifade şekli belirgindir. Resimlerinde seramik çalışmalarının üç boyutlu izleri, seramiklerinde de resimsel anlatımlar hissedilmektedir. Seramik formlarda figürler genellikle hareketlidir. Hareket formun arkası da dahil, her tarafında, tüm alan değerlendirilerek, birbiri ile bağlantılı anlatımlar şeklindedir. İnsanın ruhsal dünyasına, rüyalara yer verir. Bazen fazla yük binen hayatlar, bazen içe dönüşler, bırakamayışlar… Havaya kalkan saçlar, anahtarlar, birleşen iki göğüs, başın üzerinden saran iri güçlü omuz ve kol kendiliğinden ortaya çıkar. İnsan ilişkileri, duygu durumları, yaşam sorgulaması, insanın iç dünyası, kadının yeri ve yaşamı, kendi duygu durumları ve ifade biçimleri ile harmanlanıp bir yol aldıktan sonra ortaya çıkar. Bazen seramik çamuru ile şekillenip fırında pişer, sırlanır; bazen fırça ve boya ile yüzeyde renklerle yerini bulur.

SERGİ HAKKINDA

“RÜYA BÜTÜN GÖRDÜĞÜMÜZ”

“Bütün gördüğümüz ve bize görünen

Sadece rüya içinde bir rüya”

Edgar Allen Poe

(“A DreamWithin a Dream” şiirinden alıntıdır)

İç dünyamız, özümüz bize seslenir mi? Onu duyar mıyız? Ne kadar ve nasıl duyarız? Duymak ister miyiz? Yoksa duymazdan gelir, susturur muyuz? Son yıllarda bilimin de katkısıyla, insan psikolojisine, iç dünya sına ve rüyalarına ilgi arttı. Arttı diyoruz ama bir o kadar da dünyanın yükü, teknolojinin hızı ve baskısı, insanın bir şeylere uçarcasına yetişme çabası, zamanla yarışı da arttı. Bu yaşam şeklinin içinde insan kim olduğunu, kendi değerini, içinden gelen sesin varlığını ve onu dinlemeyi unutabiliyor, dolayısıyla kendi varlığından da uzaklaşabiliyor.

Dikkat edersek rüyalar bazen iç dünyamızın bizimle iletişimidir. İç dünyalarımız da aslında birbirinden çok da farklı değildir. Fakat yine de değişik şekillerde tanımlanmış, kişilere özel, gizemli, keşfedilmemiş

gezegenler gibidir iç dünyalarımız… Sanatçılar rüya olgusunu kendi dönem özellikleri ve özgün duyarlılıkları içinde resim veya diğer plastik

unsurlar ile harmanlayarak ortaya koymuşlardır. “Rüya Bütün Gördüğümüz” ile yansıyanlar da bu şekilde ortaya çıkmıştır.

üzerindeki etkilenmelerimiz, yardım, paylaşım, sevgi, dostluk… İnsan olmanın güzelliğiyle birlikte yolculuk…

Bazıları yaşanan Covid pandemisi sırasında insanların mücadelesi, bazıları günlük yaşamda birbirimiz üzerindeki etkilenmelerimiz yardım , paylaşım ,sevgi , dostluk….

İnsan olmanın güzelliği ile birlikte yolculuk.

Gazeteci Yazar Araştırmacı

Gezgin Nuri Özmut

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.